Tájékoztató a jótállási feltételekről
Az Amket.hu a jelen tájékoztatón keresztül hatékony segítséget kíván nyújtani Ügyfeleinek, a vásárlókat, mint fogyasztókat megillető jótállási jogokról, annak kereteiről, az érvényesítés folyamatáról.
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Amennyiben a termékre jogszabály vagy az Amket.hu önkéntes vállalása alapján - hibás teljesítés esetén - jótállás terjed ki.
A vonatkozó jogszabály [az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet] alapján a használt termékekre nincs kötelező jótállás.
Az Amket.hu azonban ügyfelei érdekeit szem előtt tartva önkéntes jótállást vállal.
Ki érvényesítheti a jótállási igényt?
Számla ellenében a termék mindenkori tulajdonosa, tehát nem csak az eredeti vásárló.
Az egyes termékekre milyen jótállási határidő vonatkozik?
A jelzett időszakok a vásárlás időpontjára vonatkoznak.
Jótállás (garancia)
PC: 2 év
Laptop: 2 év
TFT Monitor: 2 év
Nyomtató: 1 év
Alkatrész: 6 hónap
Új laptop akkumulátor: 1 év
Új termék: 1 év gyári garancia (akár 2-3év)
Új alkatrész: 1 év gyári garancia (akár 2-3év)
Szoftver: nincs
Használt laptop akkumulátor: nincs
Nyomtató forgó alkatrész: nincs
Mi az első teendő, ha hibát észlel?
1) A hibát kérjük, hogy saját érdekében – további hibák megelőzése végett is – haladéktalanul jelezze! A hiba felfedezésétől számított két héten belül közölt hiba késedelem nélkül közöltnek tekintendő.
2) A jótállási igénnyel érintett terméken található összes adatát kérjük, hogy mentse el egy másik adathordozón! Javítás, illetve csere esetén az Amket.hu az előzetesen külön adathordozóra nem mentett adatokkal kapcsolatban elszenvedett adatvesztésért felelősséget nem tud vállalni!
Melyek a jótállás érvényesítésének feltételeit:
1) A terméket a jótállási időn belül vissza kell juttatni az Amket.hu részére. Erre az alábbi módokon van lehetőség:
Futárszolgálattal az Amket.hu címére: 6760 Kistelek Bezdán János utca 14.
(Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a hibás terméket tartalmazó csomagnak lezártnak, és biztonságosan kibéleltnek kell lennie a szállítási sérülések elkerülése érdekében! Ennek elmulasztása esetén a szállítási sérülésből adódó hibákért az Amket.hu nem vállal felelősséget.)
A jótállási igény érvényesítéséhez kapcsolódó szállítási költségek a fogyasztót terhelik.
2) A vásárlás tényét a termék vásárlásakor kibocsátott számlával szükséges igazolni.
3) A termék meghibásodása esetén amennyiben a hibát online jelentette, és a terméket futárszolgálat útján juttatta el az Amket.hu felé, Ön a – jótállási igénnyel érintett - termék beérkezésekor, ennek tényéről visszaigazoló e-mailt kap.
4) A termék vásárlásakor kapott jótállási jegyen szíveskedjék feltüntetni a hiba leírását és csatoltan azt a termékkel elküldeni az Amket.hu részére.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén Ön:
1) Elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha
a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen (pl. a termék javíthatatlan vagy egyedisége folytán cserélhetetlen), vagy
ha az az Amket.hu-nak, mint kötelezettnek a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne (pl. apró, értékcsökkenés nélkül javítható hiba nem alapoz meg cserét).
2) Másodsorban Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Az Amket.hu törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt Ön a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni.
A jótállási idő a terméknek vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
Mely esetekben nem érvényesíthető a jótállás?
Az Amket.hu jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Nem tartozik jótállás alá a hiba tehát, ha annak oka a terméknek az Ön részére történő átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
a termék helytelen üzembe helyezése;
nem rendeltetésszerű, szakszerűtlen használata;
a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása;
helytelen szállítás, tárolás, kezelés;
túlfeszültség;
rongálás; elemi kár, természeti csapás
okozta.
A jótállási igény elvesztését jelenti továbbá:
ha a meghibásodott terméket Ön az Amket.hu szervizétől eltérő szervizben javíttatta;
ha a meghibásodás utólagosan – nem az Amket.hu vagy megbízottja által - beépített alkatrész hibájából, illetve módosítása során következett be.
Mit jelent a kiterjesztett garancia (jótállás)?
A meghatározott díj megfizetése ellenében az Amket.hu által önként vállalt jótállási idő a termékek vásárlásakor kiválasztott módon meghosszabbítható. A kiterjesztett garancia (jótállás) időtartama alatt Önt ugyanazok a jogok illetik meg, mint a jótállási idő alatt.
Csere esetén mi vonatkozik a cseretermékre, ha meghibásodás az önként vállalt (rövidebb) jótállási idő alatt, még a kiterjesztett garancia időszakának kezdete előtt történik?
Csere esetén a cseretermékre már az önként vállalt (rövidebb) jótállási feltételei vonatkoznak.
Ha további kérdése van, kérjük, forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz az alábbi elérhetőségeken:
Telefonszám: +3670-315-5066
E-mail cím: info@amet.hu